Brett Sortiment Snabb leverans Över 20 års erfarenhet Fri frakt från 1000 kr

Köpvillkor

  • Orderbekräftelse

Så snart vi har mottagit din order skickas bekräftelse med alla detaljer per e-post. Kontrollera alltid bekräftelsen och kontakta kundtjänst snarast vid oklarheter.

Om du önskar ändra en order efter att vi mottagit den, kontakta kundtjänst så ser vi om vi kan hjälpa dig. Vid ändringar i en order som redan levererats gäller särskilda villkor, läs mer under ångerrätt och meddelande.

  • Utlämningsställe

Paketet levereras alltid till närmaste utlämningsställe. Så snart paketet har anlänt till ditt utlämningsställe så skickas en SMS avisering till dig som du tillsammans med legitimation behöver vid uthämtning.
Du kan även uppge ditt kollinummer för att lösa ut din order

Har du valt att hämta ut din order i butik så skickar vi en bekräftelse när din beställning finns tillgänglig för avhämtning.
Butikens besöksadress är Siroccogatan 10, 131 54 Nacka (Sickla Köpkvarter, Simbahuset). Aktuella öppettider hittar du här.

  • Leveranstid

Se leveranstiden i respektive produkts informationstext. Leveranstiden är vanligtvis 1 - 5 arbetsdagar från orderdagen. Aktuell leveranstid finns angiven under varje enskild produkt. Produkter som måste beställas tar ytterligare någon eller några dagar att leverera. Har produkterna du vill beställa olika långa leveranstider och du vill ha varor med kort leveranstid först bör du göra två separata beställningar. Vid eventuell leveransförsening meddelas du via e-post eller telefon om detta. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet. Vi reserverar oss för slutförsäljning och eventuella prisfel.

  • Dröjsmål i leverans

Även om vi gör vårt yttersta för att leverera det som har blivit beställt i utlovad tid kan det bli fel. Om leveransen tar längre tid än vad som angivits ber vi dig kontakta oss så att vi kan undersöka vad dröjsmålet beror på. Om du vill annullera en försenad vara, vänligen kontakta kundtjänst. Vi tar inte ansvar för någon skada som kommit till följd av att en aviserad leveranstid överskridits. Vi kontaktar er om leveransen är försenad.

  • Transport & Transportskador

All transport sker med hjälp av Postnord (Posten) samt DHL.
Tänk på att kontrollera godset när det levereras. Synlig skada skall rapporteras direkt till chauffören vid mottagandet eller uthämtande av leveransen och kontakta Simbi Djurens Varhus inom 5 arbetsdagar.

Dold skada, dvs. skada som inte går att se på emballaget anmäls till kundtjänst senast inom 5 arbetsdagar.
Vid synlig skada på emballaget skall embalaget sparas för fotografering samt eventuell reklamation till transportbolaget.

BETALNINGSVILLKOR

Dessa allmänna villkor är tillämpliga på alla de avtal som du sluter med oss på Simbi Djurens Varuhus. Genom att beställa varor på Simbi Djurens Varuhus accepterar du de allmänna villkoren. Avtalet upprättas samtidigt som vi tar emot din order. Enligt lag måste du vara över 18år för att få göra en kortbetalning på Simbi Djurens Varuhus

  • Rea/Erbjudanden

REA gäller så långt lagret räcker. Erbjudanden utan ett tydligt slutdatum gäller så långt lagret räcker. Simbi Djurens Varuhus reserverar sig mot eventuell slutförsäljning vilket kan resultera i delleveranser.
Vi reserverar oss för slutförsäljning samt för lagerhållning hos våra leverantörer, samt för de eventuella prisfel som kan uppstå. Ibland händer det att någon av de varor som du beställt inte finns i lager och blir restnoterad. Detta beror då på att varan då ej finns i lager eller att leveransen är försenad. Det skickas då ett mail till dig inom 1-3 dagar. Kontakta oss om du vill annullera din restnotering eller om du har frågor kring leveranstider etc.

  • EJ uthämtat paket

För alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 200 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

  • Priser

Alla priser på Simbi Djurens Varuhus är angivna i SEK, inklusive moms. På din order tillkommer en kostnad för ev frakt och ev. avgift för faktura på alla beställningar. Vi erbjuder fri frakt från 1000kr med undantag för vissa skrymmande produkter.

  • Kortbetalning – Smidigt och säkert

Vi erbjuder våra kunder att betala direkt online med kortbetalning. Ingen kortavgift debiteras.

För att du som konsument ska känna dig trygg när du handlar på Simbi Djurens Varuhus online samarbetar vi med Ecster Pay för inlösen av konto-/kreditkortsbetalningar. All information som rör din betalning är krypterad vid överföring till Ecster Pay och kommer inte att registreras eller lagras av Simbi Djurens Varuhs. Observera att vi endast ingår avtal med personer över 18 år. 

Läs mer om Ecster Pay här.

  • Faktura

betala om 14 dagar

Väljer du faktura får du fakturan skickad per E-post efter att dina varor är skickade. Alla fakturor hanteras av Ecster.

Aktuella villkor kring Ecster faktura hittar du här..

  • Delbetalning

När du väljer delbetalning som betalningsalternativet i kassan får du genast besked om din ansökan har beviljats och vi kan hantera ditt köp omgående. Skulle din ansökan inte bli beviljad kan du gå tillbaka och välja ett alternativt betalningssätt. Du kan ha ett eller flera pågående delbetalningsköp och Ecster sammanställer dem på en kontofaktura månatligen. Givetvis kan du när som helst under delbetalningstiden betala hela din kvarvarande skuld.

För aktuella villkor kring Ecster Pay delbetalning hittar du här.

BYTES OCH RETURRÄTT

Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan. 
Dessa villkor gäller både vid distanshandel samt i vår butik. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om varan hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt (för att fastställa egenskaper och funktion) och inte är i väsentligen oförändrat skick förbehåller sig Simbi Djurens Varuhus rätten att göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas. Alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning eller medföljande batterier ska finnas med vid returen.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela din beställning så återbetalar vi det belopp du har betalat inklusive avgift för betalsätt och fraktkostnader. Om du skickar tillbaka en del av beställningen betalar vi inte tillbaka avgiften för betalsätt och fraktkostnader. När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten. Ångerrätt samt Öppet köp gäller inte för specialbeställda varor som har tillverkats enligt kundens anvisning eller som annars fått en personlig prägel.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och ev. baksida) då detta påskyndar hanteringen utav din retur. Retursedel hittar du här.

Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som paket till Simbi AB, Siroccogatan 10, 131 54 Nacka eller lämnas in i vår fysiska butik.
Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!

Simbi Djurens Varuhus åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

  • Smakgaranti

Precis som i vår butik erbjuder vi 100% smakgaranti på våra foder till hund och katt även på nätet. Är du inte nöjd med fodret går det bra att returnera säcken med minst 75% kvar av innehållet till oss inom 30 dagar från mottagningsdatumet.
Bifoga komplett ifylld smakgarantiretursedel som du hittar under här samt följesedel eller faktura för snabbare hantering. Se vilka fodermärken som erbjuder smakgaranti här. Du bekostar själv eventuell frakt för smakgarantin.

Skicka säcken väl emballerad till Simbi AB, Siroccogatan 10, 131 54 Nacka. Du kan även använda smakgarantin i butiken, om du tar med säcken enligt ovan och följesedel eller faktura.

  • REKLAMATION

Kontakta oss så snart du upptäcker felet. Fyll i returformuläret. Skicka tillbaka den felaktiga varan tillsammans med returformuläret och en kopia på följesedeln. När vi fått varan och godkänt reklamationen återbetalar vi dig för varan och returfrakten så fort fabrikationsfel konstaterats av oss eller underleverantör.  

  • Ångerfrist och meddelande

Vår målsättning är att du ska bli nöjd med den vara eller de varor du köper hos oss. Handlar du från Simbi Djurens Varuhus har du därför enligt distans och hemförsäljningslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från att du har tagit emot den. Du måste dock meddela vår kundtjänst detta. För att snabbare kunna hantera ditt ärende ber vi dig uppge följande information:

    • ordernummer
    • fakturanummer
    • titel/artikelnr på de produkter du vill returnera.

Vi ber dig observera att det inte betraktas som ett utnyttjande av ångerrätten att inte hämta ut ett paket eller att inte ta emot en leverans.

  • Återbetalning

Återbetalningen vid godkänd retur skall som huvudregel ske utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelande om att du vill returnera varan. Om vi inte erhållit den returnerade varan eller meddelande om att den skickats inom 14 dagar verkställs inte betalningen förrän vi mottagit varan eller bevis för att den skickats till oss.

  • Reservationer

Simbi Djurens Varuhus reserverar sig för slutförsäljning samt att de varor kan utgå ur sortimentet. Vi kan inte garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Vi reserverar oss även för eventuella tryckfel på denna hemsida.

Simbi Djurens Varuhus förbehåller sig rätten att justera priser och eventuella prisfel.

  • Force Majeure

Simbi Djurens Varuhus är befriad från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Såsom befriande omständighet skall anses bl.a. myndighets åtgärd eller underlåtenhet, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. I force majeure ingår myndighets beslut som påverkar marknad och produkter negativt, t.ex. restriktioner i indikation, varningstexter, försäljningsförbud etc, onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

Övrigt

  • Lagen om distanshandel

Simbi Djurens Varuhus följer lagen om distanshandel.
Som kund har du möjlighet att använda dig utav konsumentköpverkets standardforumlär för nyttjande av ångerrätten. Formuläret är inget krav för nyttjandet av ångerrätten. Här hittar du och kan läsa mer on om konsumentverkets standardforumlär.

  • Tvist

Vid eventuell tvist kommer Simbi Djurens Varuhus att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

  • Kommunikation

Vid godkännande av dessa villkor godkänner du att vi kommunicerar med dig via telefon (inkl. sms), e-post och andra medier. Självklart har du alltid möjlighet att avregistrera dig för vidare kommunikation - dels i själva meddelandet, men också genom att kontakta oss.

  • Sekretess

Dina personuppgifter skyddas av personuppgiftslagen. Enligt personuppgiftslagen måste vi be dig samtycka till att vi behandlar uppgifter om dig. Alla personuppgifter som du lämnar till oss eller som vi får ta del av när du anmäler dig för köp eller besöker vår hemsida kommer att behandlas av Simbi Djurens Varuhus i egenskap av personuppgiftsansvarig.

Informationen kommer att användas i syfte att vi vid köp ska kunna fullgöra våra åtaganden gentemot dig. I detta syfte har vi också behov av att kunna föra över dessa uppgifter till våra samarbetspartners. Informationen som samlas för att kunden ska kunna genomföra ett köp används endast för detta ändamål och kommer inte att spridas till någon utomstående, förutom i samband med att din beställning behandlas.

Leveransadress och leveransvillkor är information som endast vår fraktpartner och våra leverantörer får ta del av. I praktiken innebär det att alltså denna typ av information ligger utanför vår direkta kontroll. Du har alltid möjlighet att ta del av de personuppgifter som finns registrerade om dig. Om de är felaktiga, ofullständiga eller irrelevanta får du ändra uppgifterna samt även välja att ta bort dem.

Stäng