Brett Sortiment Snabb leverans Över 20 års erfarenhet Fri frakt från 1000 kr

Kundtjänst

BESTÄLLNING

 

Kan jag ändra min order?

Har vi inte packat din order så kan du ta bort den och lägga en ny, bäst är det att du kontaktar kundtjänst för ändringar gällande din order. Har vi redan packat och skickat din order måste du hämta ut den för att sedan återsända den.

Kan jag hämta min order i butiken?
Självklart kan du det, välj fraktalternativet "hämta i butik" i kassan så får du en sms-avisering när din order är redo att hämtas ut.

Vilka betalsätt kan jag välja mellan?
Vi erbjuder kortbetalning, faktura samt delbetalning (konto) via Ecster Pay, för aktuella villkor, se köpvillkor.

 

BETALNING

 

Jag har inte fått någon faktura vad gör jag?
Fakturan skickas från Ecster(Handelsanken Finans) via E-post, kontrollera först och främst att fakturan inte hamnat i skräpposten. Skulle du mot förmodan inte fått någon faktura så hör du av dig till oss på E-post, telefon eller kontaktformuläret nedan så löser vi det.

Hur gör jag för att förlänga eller ändra betaltiden/delbetala på min faktura
Alla frågor gällande fakturor vänder du dig till Ecster (fd. Handelsbanken Finans) på telefonnummer 08-701 46 67 eller www.ecster.se

 

RABATTER

 

Hur använder jag en rabattkod?
Denna lägger du in i kassan innan du betalar i fältet "Rabatt eller kampanjkod" i vissa fall kan det krävas att du är inloggad för att rabattkoden skall fungera.

Hur använder jag en rabattkupong?
De flesta rabatter och rabattkuponger våra leverantörer har gäller så klart även hos oss på nätet, så länge det står på kupongen att den gäller i butik. Skicka in rabatt eller presentkort i original till oss så krediterar vi detta belopp åt dig.

Hur använder jag stämpelkort?
I dagsläget hanterar vi detta endast i fysisk butik med vissa undantag (se nedan).
De stämpelkort som fungerar på webben i dagsläget är:
För att vi skall starta upp ett elektroniskt stämpelkort så lägger du en kommentar vid orderläggning att du önskar få ett bonuskort uppstartat.

Varumärke Erbjudande
Eukanuba 50% Var 6:e säck
Iams 50% Var 6:e säck
EverClean 50% Var 6:e kartong
   
   

 

LEVERANS & Retur

 

Hur levererar ni?
Vi använder vi oss av både Posten och DHL. Samt att du kan välja att hämta ut din order i vår fysiska butik.
Vissa produkter såsom frysta produkter skickar vi ej i dagsläget. Dessa kan endast hämtas ut i butik.

När får jag min leverans?
Vi försöker givetvis hantera och skicka din order så snart som möjligt, vilket brukar innebära att du får leverans inom 2-3 vardagar, något längre i de fall lantbrevbärare används.

Vad kostar frakten? 
Vi erbjuder fri frakt från 1000kr med undantag för vissa skrymmande produkter där en fraktavgift tillkommer. Hur stor denna avgift är framgår i kassan när aktuell produkt ligger i varukorgen.
Alla beställningar över 20kg och/eller skrymmande varor kan endast skickas med DHL Paket/Posten Hempaket, då Service Point/Utlämningsställe inte hanterar paket över vissa mått och vikter.

En vara var skadad i leverans, vad gör jag?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Jag har fått fel varor, vad gör jag?
Kontakta kundtjänst så hjälper vi dig.

Hämta i butik
När du väljer att hämta ut din beställning i butik så får du ett sms när din beställning är redo att hämtas ut.

Retur i butik Givetvis kan du även komma in med din retur till i butiken och göra ett byte eller återköp. Medtag följesedel eller orderbekräftelse.
Hur returnerar jag en vara?


Du har full retur och bytesrätt inom 14 dagar från att du mottagit varan. 
Dessa villkor gäller både vid distanshandel samt i vår butik. Du har rätt att öppna förpackningen och undersöka varan i den utsträckning som krävs för att bedöma om du är nöjd med den. Om varan hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt (för att fastställa egenskaper och funktion) och inte är i väsentligen oförändrat skick förbehåller sig Simbi Djurens Varuhus rätten att göra värdeminskningsavdrag på belopp som skall återbetalas. Alla eventuella tillbehör som exempelvis bruksanvisning eller medföljande batterier ska finnas med vid returen.

Om du ångrar ditt köp och skickar tillbaka hela din beställning så återbetalar vi det belopp du har betalat inklusive avgift för betalsätt och fraktkostnader. Om du skickar tillbaka en del av beställningen betalar vi inte tillbaka avgiften för betalsätt och fraktkostnader. När du ångrar ett köp ska du som kund stå för returfrakten. Ångerrätt samt Öppet köp gäller inte för specialbeställda varor som har tillverkats enligt kundens anvisning eller som annars fått en personlig prägel.

Vi ser gärna att du uppger orsak till returen samt returnerar varan tillsammans med fakturan (eller en kopia av fakturan, fram och ev. baksida) då detta påskyndar hanteringen utav din retur. Retursedel hittar du här.
Du måste själv bekosta returporto. Retur måste skickas som paket till Simbi AB, Siroccogatan 10, 131 54 Nacka eller lämnas in i vår fysiska butik.

Spara ditt inlämningskvitto - tänk på att du ansvarar för returförsändelsen!
Simbi Djurens Varuhus åtar sig inget ansvar för transportskador till följd av dålig emballering vid retur.
Om du vill byta storlek på en vara måste du själv göra en ny order. Vid byte, retur eller reklamation går vi efter Konsumentverkets regler för e-handel.

Retursedel och vidare instruktioner hittar du här.


Återbetalning vid retur

Återbetalningen vid godkänd retur skall som huvudregel ske utan onödigt dröjsmål och inom 14 dagar från det att vi mottagit meddelande om att du vill returnera varan. Om vi inte erhållit den returnerade varan eller meddelande om att den skickats inom 14 dagar verkställs inte betalningen förrän vi mottagit varan eller bevis för att den skickats till oss.


Har du betalt via faktura är det viktigt att du betalar ursprungsfakturan och sedan anger Bank, Clearingnummer samt kontonummer för att vi skall kunna göra en återbetalning till dig. Har köpet genomförts med kort så sker retur till samma kort normalt två till tre bankdagar efter att din retur blivit godkänd.

Ej uthämtat paketFör alla paket som inte hämtas ut debiteras en avgift på 200 kr. Avgiften motsvarar kostnaderna för expeditionsavgift, returfrakt och hantering. Betalningsvillkor är 30 dagar. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift på 50 SEK samt dröjsmålränta och ev. inkassokostnader. Om du ångrat dig när paketet har skickats från oss måste du hämta ut paketet på ditt utlämningsställe och skicka tillbaka det till oss. Om paketet inte hämtas ut blir det automatiskt registrerat som ej uthämtat och debiteras därefter

 

SORTIMENT

 

Lagersaldo & LagerstatusVi strävar alltid efter att hålla ett korrekt lagersaldo, tyvärr händer det att lagret inte stämmer och om planerar att besöka butiken för en specifik vara som skall finnas i lager, säkerställ gärna per telefon att lagersaldot är korrekt. Lagersaldot på webben uppdateras var 15:e minut.

Jag saknar något i erat sortimentSaknar du någon produkt i vårat sortiment eller har önskemål att vi tar in något specifikt, är du varmt välkommen att höra av dig till oss med ditt önskemål.

Hur fungerar smakgaranti? Flertalet av våra leverantörer tillämpar smakgaranti. Detta betyder att om din hund eller katt inte tycker om maten så har du möjlighet att lämna tillbaka säcken och få pengarna tillbaka. För att kunna använda dig av smakgarantin krävs det att minst 75% av säckens innehåll finns kvar, fodret skall returneras i originalförpackning och detta skall göras inom 30 dagar från köptillfället samt att du bifogar följesedel eller faktura för köpet tillsammans med en ifylld smakgarantisedel, som du hittar här.

 

UPPFÖDARE

 

UppfödarrabatterVi erbjuder de rabatter som respektive fodermärke erbjuder sina medlemmar i respektive uppfödarklubb. Dock går dessa än så länge endast att nyttja i butiken med vissa undantag (se tabell nedan).
För att kunna nyttja uppfödarrabatter krävs det att du skickar en kopia eller bild på ditt medlemsskapsbevis samt lägger en kommentar vid beställningen om att du vill nyttja uppfödarrabatten.

Varumärke  
Eukanuba  
Orijne  
Acana  
EverClean  
Iams  


 

Kontaktformulär

Ditt namn:
Ditt telefonnummer:
Din e-postadress: *
Ordernummer: *
Ämne för meddelande:
Meddelande: *

Kundtjänst Webshop

Frågor gällande beställningar, leveranser och returer 

E-post: kundservice@simbi.nu alternativt använd kontaktformuläret ovan.
Vi svarar på alla frågor som rör köp/beställning inom 48 timmar alla vardagar.

Telefon: 08-702 03 04
Måndag-Fredag 10:00-13:00

Allmäna frågor

Frågor gällande produkter, rådgivning med mera.

E-Post: Butik@simbi.nu. Gäller endast frågor relaterade till produkter eller den fysiska butiken.

Telefon: 08-7020304
Måndag - Fredag 10:00-20:00
Lördag: 10:00-18:00
Söndag: 11:00-17:00

 

Besök oss i butiken

Sickla Köpkvarter / Simbahuset
Siroccogatan 10
131 54 NACKA

Öppettider:
Måndag - Fredag 10:00-20:00
Lördag: 10:00-18:00
Söndag: 11:00-17:00

Hundtrim

I anslutning till butiken.
Hundtrimmet är inte alltid bemannat.
Ring och lämna ett meddelande eller maila.

08-702 03 04 ( Växelval 1)
Hundtrim@simbi.nu

Stäng